Dostęp do informacji publicznej

Prawo dostępu do informacji publicznej

Strony zainteresowane uzyskaniem informacji publicznej nie zamieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej KMP w Żorach mogą zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej mogą ubiegać się o jej udostępnienie na wniosek. Zapytania można kierować bezpośrednio do Komendanta Miejskiego Policji w Żorach.

Przyjmowanie i obsługa dokumentów elektronicznych w Komendzie Miejskiej Policji w Żorach odbywa się również za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej, która umożliwia przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Skrzynka ta działa w ramach rządowego projektu e-PUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie www.epuap.gov.pl. Aby używać systemu ePUAP do korespondencji  elektronicznej z Komendą Miejską Policji w Żorach należy przeprowadzić następujące czynności:

  • Dokonać rejestracji i logowania na platformie www.epuap.gov.pl /Instrukcja dotycząca zakładania konta/.
  • Na stronie głównej platformy ePUAP w pole wyszukiwarki Szukaj w portalu ePUAP należy wpisać nazwę podmiotu: "Komenda Miejska Policji w Żorach" lub słowa charakteryzujące instytucję, np. "policja żory".
  • Można też wyszukać instytucję na podstawie udostępnionych usług /Instrukcja korzystania z katalogu usług/.
  • Następnie po pojawieniu się listy podmiotów wraz z opisem obsługiwanych dokumentów należy wybrać pozycję wskazującą naszą komendę i odpowiednią usługę. Po wybraniu odpowiedniej pozycji zostaną Państwo przekierowani do strony z opisem danego dokumentu. Jeżeli są Państwo aktualnie zalogowani, to po kliknięciu klawisza "Przejdź do formularza",  będą mieli Państwo możliwość wypełnienia formularza elektronicznego. Jeśli nie, to zostanie wyświetlony ekran logowania do systemu ePUAP.
  • Ostatnim krokiem po wypełnieniu formularza jest jego podpisanie za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Jeśli użytkownik posiada aktywowany profil zaufany to może podpisać dokument za pomocą tego profilu.

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

  • Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes.
  • Akceptowalne formaty załączników to:

DOC, RTF
XLS
CSV
TXT
GIF, TIF, BMP, JPG
PDF
ZIP

  • Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
  • Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Link do składania wniosku do Komendy Miejskiej Policji w Żorach.

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 08.02.2011
Data modyfikacji : 29.06.2021
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Żorach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Kamila Siedlarz
Osoba udostępniająca informację:
Kamila Siedlarz
Osoba modyfikująca informację:
Kamila Siedlarz
do góry